جنگها و تاریخ

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

جنگ مدیا

← آمار وب سایت

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


Think,Befor We Act

/ساعتی در خود نگر تا كیستی/ از كجائی وز چه جائی چیستی/ در جهان بهر چه عمری زیستی/ جمع هستی را بزن بر نیستی

فیلم سقوط یک فروند جنگنده اف 5 نیروی هوایی در جریان رزمایش هوایی در شهر تبریز ، 19 شهریور 90

فیلم سقوط یک فروند جنگنده اف 5 نیروی هوایی  در جریان رزمایش هوایی در شهر تبریز در 19 شهریور 90

خوشبختانه خلبان این جنگنده توانست با اجکت جان سالم به در برد و توانست جنگنده را به یک منطقه غیر مسکونی هدایت کند.  با گذشت هر چه بیشتر زمان، جنگنده های نهاجا بیشتر فرسوده شده و توان خود را از دست می دهند و جایگزینی نیز با توجه به تحریمها و سیاست خارجی وجود ندارد.نکته ی تاسف بار واکنش مسئولین مریوطه به این قضیه می باشد که بعد از سانحه ان را هواپیمای اموزشی اعلام کردند.3 سقوط قبلی نیروی هوایی نیز هواپیما اموزشی اعلام شد.
 اولین دسته جنگنده اف 5 در مدلهای ای و بی در سال 1343 و اولین دسته جنگنده اف 5 ایی و اف ملقب به تایگر 2 در سال 1974 وارد ایران شد.

[]

دریافت فیلم Download




 تصویری از محل سقوط جنگنده و موقعیت ان نسبت به باند پرواز

اولین نیروی هوایی دنیا كه اف ـ۵ای را دریافت كرد نیروی هوایی ایران بود. در بین سال های دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ نیروی هوایی ایران به بزرگترین و مجهزترین نیروی هوایی منطقه تبدیل شده بود. اولین اسكادران از این هواپیما به تعداد ۱۳ فروند را اوایل فوریه ۱۹۶۵ به خدمت گرفت. در آن تاریخ ۱۱ فروند اف ـ۵ای و دو فروند اف ـ۵بی در پایگاه یكم شكاری در مهرآباد جایگزین اف ـ۸۴ تاندرجت شدند تا نقش تهاجمی نیروی هوایی را برعهده بگیرند.
اف ـ
۵ای های ارتش ایران به استانداردهای بالا تجهیز شده بودند، این تجهیزات پیشرفته سیستم ناوبری آنبرد لیتون و كامپیوتر مركزی تسلیحات بود. در آن زمان ایران مدل های قبلی اف ـ۵ (اف ـ۵ای و بی)را به كشورهای یونان، تركیه، اتیوپی، ویتنام جنوبی و اردن فروخت، اما چند فروند برای انجام پروازهای تمرینی در ایران نگه داشته شدند.1 2

علت احتمالی سقوط


تصویر یکی از اف 5 ها در جریان رزمایش در تبریز

این تصویر و آتش خروجی از اگزوز موتور J-85 متعلق به استفاده از Afteburner (پس سوز) نمیباشد و در واقع بیانگر وقوع پدیده موسوم به Flame Out است. در این تصویر کاملا" نمایان است آتش خروجی از Combustion Chamber و یا همان محفظه احتراق موتور به توربین ها و سپس بخش اگزوز سرایت نموده است. پدیده Flame Out در اثر چندین عامل داخلی و خارجی به وجود می آید و متاسفانه در بیش از 90% موارد, به دلیل از بین رفتن کمپرسورها, منجر به Stall و سقوط هواپیماهای جنگنده تک و دو موتوره میگردد. عمده ترین دلیل بروز این پدیده در موتورهای جت, ورود اشیاء و اجسام خارجی (F.O.D) همچون پرندگان و ... به داخل موتور و انفجار در تیغه های کمپرسور میباشد که پس از آن به دلیل برهم خوردن نسبت ورود اکسیژن و سوخت به داخل محفظه احتراق, میتوانیم شاهد خروج آتش از بخش انتهای موتور باشیم. از آنجا که تکنولوژی موتورهای J-85 بر اساس Turbojet میباشد, بنابراین در اثر ورود اشیاء خارجی به دلیل عدم وجود Fan در بخش ورودی موتور, میتوانیم شاهد بروز خسارت سنگین باشیم. 1

در صورت استفاده در سایر وبلاگها و سایتها لینک مطلب در Wars and history و نام نویسنده و یا مترجم را ذکر کنید.



فیلمی از درگیری های اخیر سپاه با گروهک پژاک


سرباز فداکار نیروی زمینی ارتش درگذشت



شلیک موشک ضد تانک تاو توسط کبرانی ایرانی و هدف قرار دادن تانک عراقی




درباره وب سایت

Wars & History
رضا کیانی موحد - محمدحسین پاز


دوستان عزیز توجه دارند که چون ما تا به امروز (27 بهمن 93) کامنت زیادی دریافت نمی کردیم هیچ قاعده و قانونی هم برای خوانندگان اینجا نداشتیم. الان که یکی دو هفته است بعضی از عزیزان اینجا رو با سیرک اشتباه گرفتن مجبور شدیم که چند تا قانون جدید رو برای کسانی که قصد کامنت گذاشتن دارند بگذاریم که البته واضحه که این وسط خشک و تر با هم می سوزند.
اما دوستانی که قصد دارید برای مطالب این وبلاگ کامنتی بنگارید به ده فرمان کامنت گذاری ما توجه داشته باشید:

قانون اول- هر کامنتی که بدون نام باشه بدون اینکه بخونمش پاکش می کنم. پس قبل از هر چیز اسم مبارکتون رو برای کامنتی که می نویسید وارد کنید.
قانون دوم- هرکامنتی که با اسم مستعار باشه بدون اینکه بخونمش پاکش می کنم. حال چه اسم مستعار فارسی مثل اصغر پلنگ و صغرا چپول چه اسم مستعار لاتین مثل warhorse و غیره... دوستانی که کامنت می گذارند لطف کن نام و نام خانوادگی شون رو به زبون فارسی دری و کامل وارد کنن.
قانون سوم- هر کامنتی که بدون ایمیل آدرس باشه بدون اینکه بخونمش پاکش می کنم. حالا ایمیل آدرس به چه دردی می خوره؟ دوستانی که خواستند کامنت بذارند خودشون متوجه خواهندشد. پس لطف کنید یه ایمیل واقعی که جواب می دید بنویسید. اگر آدرسی ایمیلی که نوشتید به ایمیل های بنده جواب نداد کامنتی که گذاشتید پاک خواهدشد.
قانون چهارم- هر کامنتی که به موضوع مطلب پست شده مربوط نباشه بدون اینکه بخونمش پاکش می کنم. اگر درخواستی یا سوال بی ربط به موضوع مورد بحث دارید لطف کنید در صندوق پیام وبلاگ قرارش بدید. در ضمن اگر در صندوق پیام وبلاگ پیامی برام گذاشتید یادتون باشه که شماره تلفون همراه هم آخر پیام تون درج کنید. پیامی که تلفن همراه نداشته باشه بدون اینکه بخونمش پاکش می کنم.
قانون پنجم- هر کامنتی که با فونت لاتین (فیلنگلیش یا پلینگیلیش یا هرچی) نوشته شده باشه بدون اینکه بخونمش پاکش می کنم. اگر کی برد محترم تون فونت فارسی نداره لطف کنید به زبان انگلیسی کامنت بذارید.
قانونششم- دوستانی که کامنت خصوصی هم می گذارند از شمول این قوانین مستثنا نیستند و اگر موارد بالا را رعایت نکرده باشند کامنتهاشون رو بدون اینکه بخونم پاک می کنم.
قانون هفتم- هر کامنتی که دارای القاب توهین آمیز یا افترا به مسئولین محترم کشور باشد بلافاصله پاکش می کنم.
قانون هشتم- هر کامنتی که دارای القاب توهین آمیز نسبت به القیت های مذهبی (اهل سنت، مسیحی، یهودی وغیره) و یا اقلیتهای قومی (ترک، کرد، بلوچ و غیره) باشد بلافاصله پاکش می کنم.
قانون نهم- این قوانین عطف بما سبق می شوند.
قانون دهم- دوستان قدیمی هم شامل تمام موارد بالا می شوند. نگید که نگفتی.
در آخر هم از دوستانی که خیلی وقت و حوصله ی شوخی دارن تقاضا می کنم به سایتهایی مثل فیس بوک یا کلوب مهاجرت کنند و بذارن ما با گرفتاری های خودمون سرمون گرم باشه.

http://wars-and-history.com/post/1004
مدیر وب سایت :

آخرین پست ها

جستجو

نویسندگان